Schoolopbouw

Wij zijn een tweefasen-vwo, havo- en mavo-school. Leerlingen werken bij ons de eerste twee jaar op havo- of op mavo-niveau, soms zullen ze daar tussenin zitten. De eerste twee jaren zijn brugjaren, waarin gekeken wordt welk niveau het best bij de leerling past. Bij het eerste en tweede rapport krijgen de leerlingen een prognose: mavo of havo. Aan het einde van het schooljaar bepaalt de docentenvergadering of de leerling de opleiding op havo, mavo of op een ander niveau afmaakt. Vanaf havo 4 kunnen de leerlingen de tweefasen-vwo leerroute volgen.


Een leerling wordt bevorderd indien hij/zij voldoet aan de vastgestelde overgangscriteria en wanneer er, indien nodig, afspraken zijn gemaakt over het in orde maken van eventuele achterstanden in werk en/of toetsen.

jaar 6       2FASENVWO*
jaar 5     HAVO    2FASENVWO 
jaar 4   MAVO     HAVO 2FASENVWO
jaar 3   MAVO     HAVO  
jaar 2  MAVO/HAVO  
jaar 1  MAVO/HAVO  

* in  samenwerking met het Beekdal Lyceum

Resultaten van onze school

Algemeen

Slaagpercentages, examencijfers, doorstroom binnen de school en doorstroom naar het vervolgonderwijs kunt u hier bekijken.

 

Een langjarig overzicht (vanaf 2003) van de slaagpercentages van mavo en havo kunt u hier vinden.

Schooljaar 2018-2019

In het schooljaar 2018-2019 hebben we voor de havo een slagingspercentage van 75% en voor de mavo 78%. Beide afdelingen zitten hiermee vermoedelijk iets onder het landelijk gemiddelde.

Opmerkelijk is dat we in verhouding tot andere scholen veel leerlingen in de havo de kans geven de havo te doen, terwijl ze binnen kwamen met een mavo advies.
  • In 2015-2016 was dat 38%, tegen landelijk 13%
  • In 2016-2017 was dat 68%  tegen landelijk 29%
  • In 2018-2019 was dat 74% tegen landelijk 31%

Op de mavo zitten ook relatief minder havo afstromers 
  • In 2015-2016 was dat 25% tegen landelijk 42%
  • In 2016-2017 was dat 19% tegen landelijk 20%
  • In 2018-2019 was dat 12% tegen landelijk 19%

 

 

Zoeken